Buitenlandse zakenreizen
Duty of care
U heeft de verantwoordelijkheid voor uw medewerkers, die voor uw organisatie reizen en onderweg tegen een reisprobleem aanlopen. Niet alleen bij een onverwachte ziekenhuisopname of terroristische of calamiteitenactie. Als bedrijf heeft u een Duty of Care en neemt u uw verantwoordelijkheid.erknemers die onderweg tegen een reisprobleem aanlopen, moeten worden geholpen. Bij dichte mist, een onverwachte ziekenhuisopname of domweg gewoon pech. Als bedrijf moet je je verantwoordelijkheid nemen. Bij een calamiteit (bijv. een aswolk, een terreuraanslag) wil je als bedrijf direct weten of jouw medewerker veilig is of in veiligheid kan worden gebracht. Boek je zelf ergens op internet dan weet je niet waar jouw werknemer is. En in tijden van calamiteiten wil je dat niet. Een zakelijke reiziger kan altijd hulp nodig hebben en een werkgever moet hiervoor zorgen. Een Business Travel Agent is altijd bereikbaar voor vragen of problemen: 24/7. Hij kan jouw werknemers dus altijd en deskundig adviseren , en heeft alle reisgegevens en weet dus precies hoe te handelen; bijv. met een omboeking een andere hotelovernachting regelen. Als zakenreisagent kunnen wij samen met u een calamiteiten protocol opzetten zodat in case of emergency direct helder is wie voor wat verantwoordelijk is en welke risico en garanties daar bij kunnen worden afgesproken.
Denkt u bijvoorbeeld aan informatie die de reiziger van ons als zakenreisbureau bij het boeken meekrijgt met informatie van de bestemming, wie te benaderen in geval van calamiteit.
Bij een calamiteit wilt u weten of uw medewerker veilig is of in veiligheid kan worden gebracht. Heeft uw medewerker de zakenreis zelf via internet geboekt, dan weet u niet waar uw medewerker is. Wij weten dat wel! Travelforyou is 24/7 persoonlijk bereikbaar voor vragen of problemen.
Onze ervaren adviseurs kunnen u en uw medewerkers dus altijd deskundig adviseren. Wij beschikken over alle reisgegevens en weten dus precies welke actie wij moeten ondernemen. Zo nemen wij u uw zorgplicht uit handen!
Denkt u bijvoorbeeld aan informatie die de reiziger van ons als zakenreisbureau bij het boeken meekrijgt met informatie van de bestemming, wie te benaderen in geval van calamiteit.
Bij een calamiteit wilt u weten of uw medewerker veilig is of in veiligheid kan worden gebracht. Heeft uw medewerker de zakenreis zelf via internet geboekt, dan weet u niet waar uw medewerker is. Wij weten dat wel! Travelforyou is 24/7 persoonlijk bereikbaar voor vragen of problemen.
Onze ervaren adviseurs kunnen u en uw medewerkers dus altijd deskundig adviseren. Wij beschikken over alle reisgegevens en weten dus precies welke actie wij moeten ondernemen. Zo nemen wij u uw zorgplicht uit handen!
Buitenlandse zakenreizen
Wat kunt u als bedrijf zelf doen?
Veel bedrijven maken voorafgaand aan de zakenreis inzichtelijk wat de mogelijke risico’s van geplande zakenreizen kunnen zijn en treffen hiervoor passende maatregelen. Bij het risicomanagement kunt u bijvoorbeeld de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken checken op reisadviezen per land. Het telefoonnummer van het 24/7 Buitenlandse Zaken Contact Center is +31 247247247, en tegenwoordig is het tevens mogelijk om uw vraag via WhatsApp te stellen op nummer +31 682387796. Voeg deze dus toe aan uw contactlijst in uw smartphone voordat u vertrekt!